Du önskar dig en optimering av din kognitiva förmåga och din minneskapacitet utformat med naturliga och effektiva lösningar.

Självklart kommer jag inte att kräva att du ska leva ett helt annat liv -men det krävs förändring för att generera det resultat du önskar.

Mina klienter och jag brukar jobba på en bred bas som är ditt vardagsliv. De förändringar som införs och blir automatiserade , är de som leder till långsiktigt bra resultat. Rent krasst uttryckt, att springa en mil en gång i månaden ger inte lika mycket positiva resultat som att springa 3,3 kilometer meter var tredje dag. Ännu bättre är komma ut på promenader varje dag för att senare utöka med styrketräning. Antingen på jobbet i pausen, hemma eller på gymmet. Benböj tar inte särskilt stor plats och är ofta möjligt att göra i pausen på jobbet eller medan man hjälper barnen med läxan. En sund själ i en sund kropp för att nå de resultat man behöver på jobbet eller i studierna. Se gärna något med Anders Hansson för att få mer inspiration eller läs någon av hans böcker. 

Vi jobbar på att ge dig kraft och förståelse för att du ska kunna genomföra de förändringar du anser värdefulla, steg för steg.

Eftersom inflammationer påverkar tarmhälsan som i sin tur negativt påverkar vår hjärnas arbete, behöver vi ofta titta noggrannare på om du har en inflammation i tarmen. Liksom att inflammationer i hjärnan kan ge försämrad kognitiv funktion, är det viktigt att förbättra sin tarm-, cell och hormonhälsa för att sänka inflammationer. Det har visat sig i studier att en sänkning av inflammationer, och därmed en bättre näringsstatus påverkat den kognitiva förmågan starkt så att IQ höjs med flera punkter över den normal variabiliteten. 

Hälsokoll hos Werlabs eller MyDrop och en fettsyreprofil är de initiala laboratorietest jag behöver förutom de utfyllda hälsoformulären du får av mig och en tredagars matdagbok som du fyller i.

Sara 40 år, sökte för trötthet och svårt att driva igenom det som hon helst ville satsa sin värdefulla tid på.

Jag har haft en utbrändhet och ville jobba på att inte vara lika stressad. Jag och Petra gick igenom olika vardagsmoment i mitt liv och vi jobbade på att göra de till bättre moment för mig. Saker vi använde oss av var inom de områdena kost, avslappningsmetoder, vissa riktade individuellt utprovade kosttillskott liksom egna hemläxor.


Eftersom Petra själv har testat det mesta och har många egna erfarenheter med klienter för att höja fokus och energi, var det lätt att tro på och ta till åtgärderna. Efter ett tag märkte jag vilka som var de bästa i mitt fall.

Sara, 40 år, trött utan att man kunnat hitta något direkt fel inom sjukvården. Förbättrade sina ingångsvärden från 66 på besvär i hälsoenkäten till bara 24 på tre månaders intensivt arbete.